VampyrSystrarna

Direktlänk till inlägg 23 september 2011

Bruno Mars: "I'm Team Bella all day"

Av Sandra och Johanna - 23 september 2011 23:10


Ni har väl inte missat att Bruno Mars kommer att vara med på Breaking Dawn-sountracket? I en ny intervju med Billboard berättar han att han är Team Bella, om hur låten uppstod, att han har sett det mesta av filmen och att låten är specialskriven för den samt att han är öppen för att samarbeta med Rob i framtiden..

Bruno Mars says 'Breaking Dawn' song shows "darker side of love"

Just hours after it was announced that Bruno Mars' "It Will Rain" would be the first single from the "Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1" soundtrack, he was already talking about going to the movie's premiere.

"Do I wear a Team Jacob shirt or a Team Edward shirt?," jokes the singer/songwriter. "You know what? I'm Team Bella all day."

Co-written and produced with the Smeezingtons (Mars, Philip Lawrence and Ari Levine), Mars had been working on what would become "It Will Rain" on the road before getting the call to contribute to the soundtrack. He says "after seeing the movie, I thought that it would be a perfect fit."

Mars says that "the 'Twilight' movies for me (are) a love story. But it's a dark love story. And I think the best way to describe the song is: it's the darker side of love. I think that pretty much sums it up."

"It Will Rain" "started off with me and the guitar," Mars says, "and I just had this melody in my head and basically laid it down after I saw the film."

Lucky Mars got to see "most of the movie" so he "could catch the vibe and feel where they were going with it." But, he doesn't know (or won't divulge) where the song will be heard in the film itself. "I have no idea! As long as it's not after the credits. I hope it's in a good (scene)!"

Mars says that "It Will Rain" is intended just for the "Twilight Saga: Breaking Dawn" soundtrack and not for his own on-the-horizon second album. "I personally think if I did this for the 'Twilight' soundtrack, then this is for the 'Twilight' soundtrack," he says. "This is not for my album."

Could we possibly see a collaboration in the future between Mars and "Twilight" star Robert Pattinson? The latter has been in the news after rumors started swirling about how he was working on his own album. (Turns out, he's not "working on an album right now.")

Don't rule it out: "Why not?," Mars says. "I'm down for anyone that wants to work and thinks I can contribute."


Översättning:


Bruno Mars säger "Breaking Dawn" Låten visar "mörkare sida av kärlek"

Bara timmar efter det meddelades att Bruno Mars "It Will Rain" skulle vara den första singeln från "Twilight Saga: Breaking Dawn - Del 1" soundtrack, var han talar redan om att gå till filmens premiär.

"Måste jag bära en Team Jacob skjorta eller en Team Edward tröja?" Skämt singer / songwriter. "Vet du vad? Jag Team Bella hela dagen."

Co-skrivna och producerade med Smeezingtons (Mars, Philip Lawrence och Ari Levine) hade Mars arbetat med vad som skulle bli "It Will Rain" på vägen innan det blir uppmaningen att bidra till soundtracket. Han säger "efter att ha sett filmen, jag trodde att det skulle vara en perfekt passform."

Mars säger att "de" Twilight "filmer för mig (är) en kärlekshistoria Men det är en mörk kärlekshistoria och jag tror att det bästa sättet att beskriva låten:.. Det är den mörkare sidan av kärleken jag tror att ganska mycket summor. upp det. "

"It Will Rain" "började med mig och gitarr," Mars säger, "och jag hade just denna melodi i mitt huvud och i princip lade ner det efter att jag såg filmen."

Tur Mars fick se "de flesta av filmen" så han "kunde fånga stämning och känsla, där de skulle gå med det." Men, vet han inte (eller kommer inte att avslöja) där låten kommer att höras i filmen själv. "Jag har ingen aning! Så länge det inte är efter eftertexterna. Jag hoppas det är i en bra (scen)!"

Mars säger att "It Will Rain" är avsedd just för "Twilight Saga: Breaking Dawn" soundtrack och inte för sin egen on-the-horizon andra album. "Jag personligen tror att om jag gjorde detta för" Twilight "soundtrack, så är detta för" Twilight "soundtrack", säger han. "Detta är inte för mina album."

Kan vi möjligen se ett samarbete i framtiden mellan Mars och "Twilight"-stjärnan Robert Pattinson? Det senare har varit i nyheterna efter att rykten börjat snurra om hur han arbetade på sitt eget album. (Det visade sig, är han inte "arbetar på ett album just nu.")

Inte utesluta det: "Varför inte," Mars säger. "Jag är ner för alla som vill arbeta och tror att jag kan bidra med."


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra och Johanna - 24 april 2013 15:43


Hej som ni märkt bloggar jag inte längre här utan jag har fått nya intressen och skaffa två nya bloggar och är väldigt aktiv på twitter, facebook och tumblr. Jag kommer bara att göra inlägg här om det t.ex har hänt något stort inom Vampire Academy el...

Av Sandra och Johanna - 25 mars 2013 19:04

förlåt! har tagit en väldigt lång paus från bloggandet, men har verkligen inte kännt nån ork. Kommer  börja blogga igen snart!!! vet att jag sagt de förr! men nu lovar jag!  ...

Av Sandra och Johanna - 1 mars 2013 16:55

 på 90-talet

Av Sandra och Johanna - 1 mars 2013 16:50

Hon är stenrik, vacker och otroligt talangfull... Men de brittiska männen verkar ha minst sagt tvivelaktiga resonemang när det kommer till kvinnor. Enligt en ny, stor omröstning som utser världens osexigaste kvinnor knep KStew förstaplatsen! Menkin...

Av Sandra och Johanna - 1 mars 2013 16:42

Vi blev alla väldigt förvånade när Kristen Stewart dök upp på Oscarsgalans röda matta med kryckor. Folk skrattade lite smått åt det och kallade det "årets accessoar", men vi var riktigt oroade över vad som hänt stjärnan. Själv pratade hon inte om det...

Vill du börja blogga här?

 

Change language

Ska ni se TVD i svensk eller amerikansk takt?
 Svensk
 Amerikansk
 Båda

Presentation


Hej och välkomna till vår blogg vi heter Sandra och Johanna, vi är inte aktiva längre men svarar på kommentarer och frågor. Kolla gärna bland våra inlägg eller hitta en aktiv blogg bland våra affiliates! Kram!

Kommande Avsitt

Se alla avsnitt med svensk text på www.swefilmer.com
Avsnitten kommer vanligtvis på fredagskvällar eller lördagar upp på swefilmer.

Nyheter!

 
 
  Hidden

   

Fråga oss

71 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Förra året

Top Affiliates

 

Affiliates/Länkbyten

Nedräkningar



Ovido - Quiz & Flashcards