VampyrSystrarna

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

Kapitel 5 Mumie V.s Människa

Av Sandra och Johanna - 24 oktober 2011 18:14

 Kapitel 5


 Både mamma, pappa och Rob sover.

Vad ska jag göra?

Jag gick runt på gården och letade efter något att göra.

Jag hittade inget så jag satte mig lutad mot Robs sarkofag och fortsatte läsa i Uppvaknandet.

Tillslut somnade jag och vaknade omkring 5 på morgonen, jag gick och tog två mackor, sen bytte jag om och borstade håret och tänderna.


Då kom skolbussen klockan var 7:45 och skolan började klockan 8:00.

Jag hoppade in i bussen och tittade runt.

Då såg jag en ganska snygg kille som såg ut ungefär som Rob.

Han hade korpsvart hår samma frisyr som Rob, han hade svarta trasiga jeans och en svart

T-shirt som det stod ``Är upptagen`` på med röd text.

Jag gick och satte mig på en tom plats bakom honom.

Han var verkligen söt och snygg han hade jättefina tänder och såg väldigt stark ut.

``Hej är det upptaget?`` jag tittade upp och såg en tjej som såg ut som Paris Hilton hon hade färjat håret blont det såg man tydligt.

``Nej sätt dig`` svarade jag och flyttade in till fönsterplatsen.

``Jag heter Izadora men kallas Izzie`` berättade hon.

``Jag heter Kristen och är ny`` berättade jag.

Hon var väldigt populär för många som gick förbi sa Hej till henne.

``Har du träffat någon snygg kille än?`` viskade hon till mig.

``Aa en`` viskade jag tillbaka.

``Vem?``

``Han bakom hos med svart hår`` viskade jag.

Hon nickade.

``Han har tyvärr redan en tjej men jag vet hur vi får dom att göra slut`` viskade hon.

Just då kom det in en tjej som också hade blonderat sitt hår och såg ut som en sån där Hollywood fru.

Hon gick och satte sig bredvid snygga killen och han la armen runt henne.

``Vad heter han?`` frågade jag.

``Lucas``

Lucas vilket fint namn, hon är en turost som har honom.


Vi åkte till skolan och gick in i ett väldigt dyrt och lyxigt klassrum, jag och Izzie satte oss på två bänkar bredvid varandra längst fram.

En lärare kom in.

``Hej idag har vi en ny elev, välkommen upp och presentera dig`` sa våran lärare som hette mrs Lennox.

Jag gick fram och ställde mig framför klassen.

``Ni får räcka upp händerna om ni fråga miss Kendrick något`` sa mrs Lennox.

En tjej med blåa kläder och brunt kort hår räckte upp handen.

``Du`` sa jag och pekade på henne.

``Vad heter dina föräldrar?`` frågade hon.

``Min mamma heter Anna Kendrick och min pappa heter Usher ni säkert vem han är`` berättade jag och flera killar busvisslade.

``Har du några syskon?`` frågade en annan tjej.

`` En bror som heter Robert Kendrick som är 14år`` svarade jag.

``Vart bor ni?`` undrade Izzie.

``Ute på ön``

``Jag med`` svarade Izzie.

Lucas satt i mitten av klassrummet bredvid sin tjej.

Han räckte upp handen.

``Lucas`` sa jag och nickade åt hans håll.

``Vad heter din favorit bok?`` frågade han.

``Jag har många favorit böcker men om jag måste välja tycker jag nog Fallen ängel``

``Du gillar att läsa va?`` frågade en annan kille.

``Japp``

``Är du bra på någon sport?`` frågade någon annan kille.

``Ja jag är bra på många sporter men bäst på badminton``

``Så det räcker med frågor, det är snart rast men jag undrar om det är någon som vill visa miss Kendrick runt?``

Många räckte upp handen inklusive Izzie.

``Lucas du kan väl göra det?``

``Japp mrs Lennox`` svarade han och fyrade av ett jättevackert leende.

   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra och Johanna - 24 april 2013 15:43


Hej som ni märkt bloggar jag inte längre här utan jag har fått nya intressen och skaffa två nya bloggar och är väldigt aktiv på twitter, facebook och tumblr. Jag kommer bara att göra inlägg här om det t.ex har hänt något stort inom Vampire Academy el...

Av Sandra och Johanna - 25 mars 2013 19:04

förlåt! har tagit en väldigt lång paus från bloggandet, men har verkligen inte kännt nån ork. Kommer  börja blogga igen snart!!! vet att jag sagt de förr! men nu lovar jag!  ...

Av Sandra och Johanna - 1 mars 2013 16:55

 på 90-talet

Av Sandra och Johanna - 1 mars 2013 16:50

Hon är stenrik, vacker och otroligt talangfull... Men de brittiska männen verkar ha minst sagt tvivelaktiga resonemang när det kommer till kvinnor. Enligt en ny, stor omröstning som utser världens osexigaste kvinnor knep KStew förstaplatsen! Menkin...

Av Sandra och Johanna - 1 mars 2013 16:42

Vi blev alla väldigt förvånade när Kristen Stewart dök upp på Oscarsgalans röda matta med kryckor. Folk skrattade lite smått åt det och kallade det "årets accessoar", men vi var riktigt oroade över vad som hänt stjärnan. Själv pratade hon inte om det...

Vill du börja blogga här?

 

Change language

Ska ni se TVD i svensk eller amerikansk takt?
 Svensk
 Amerikansk
 Båda

Presentation


Hej och välkomna till vår blogg vi heter Sandra och Johanna, vi är inte aktiva längre men svarar på kommentarer och frågor. Kolla gärna bland våra inlägg eller hitta en aktiv blogg bland våra affiliates! Kram!

Kommande Avsitt

Se alla avsnitt med svensk text på www.swefilmer.com
Avsnitten kommer vanligtvis på fredagskvällar eller lördagar upp på swefilmer.

Nyheter!

 
 
  Hidden

   

Fråga oss

71 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Förra året

Top Affiliates

 

Affiliates/Länkbyten

Nedräkningar



Ovido - Quiz & Flashcards