VampyrSystrarna

Alla inlägg under november 2011

Av Sandra och Johanna - 28 november 2011 18:32

Jag har tittat på en film som heter Bläckhjärta.

Vi tittade på den med skolan.

Handling:

Meggie är en 12-årig flicka som gärna skulle byta bort sitt tråkiga liv mot ett av de fantastiska äventyr som hon älskar att läsa om. I alla fall till den dag då hennes önskan blir verklighet...

I BLÄCKHJÄRTA dras Meggie, hennes pappa Mo och en mystisk främling som kallas Sotfinger, in i en magisk historia då de konfronteras med den hänsynslöse skurken Capricorn och hans anhang - figurer som bokstavligen fått liv efter att Mo läst om dem i en bok med titeln "Bläckhjärta".


Filmen bygger på Cornelia Funkes internationellt bästsäljande bok.

Vi såg den på engelska med svensk text.

Jag tyckte att den var jättebra och spännande.

Jag rekomenderar den för alla från 8 och uppåt.

 



Av Sandra och Johanna - 25 november 2011 21:05

Heej jag och Tova va och såg BD idag men jag ska till farfar imorgon så jag kommer skriva min recension av filmen på söndag.

Och jag har skaffat ett tandsmycke idag.

Min är den lilla stjärnan som är nummer 8 uppifrån.

Min mamma valde så jag fick välja ett litet hjärta eller en liten stjärna och jag valde stjärnan.

Kommer blogga mera på söndag för har inte tid ikväll och kommer vara hos farfar hela dagen imorgon.

Au revoir!

 

Av Sandra och Johanna - 25 november 2011 16:21

Hejsan :) Här kommer bilderna jag fotade på twilight fan event..

Var länge sen men ändå, Vet faktigst inte vf jag laddar upp dom satt långt bak och hade min dåliga kamera. men men.. här kommer dom. har fler.

// Amanda boström


OBS! kopiering förbjuden     


 

  

Av Sandra och Johanna - 25 november 2011 14:38

En super bra intervju med Robert pattinson



//Amanda boström

Av Sandra och Johanna - 25 november 2011 13:57

Nu är det dags för vampire diaries igen :)

Nu är det ju 2 avsnittet. Sänds ikväll kl 19:00 på kanal 6. Men missar ni det finns det ju på tv6 play. Vad tyckte ni om förra avsnittet?

Jag tycker det var bra. Ska skriva lite vad som hände för ni som missade det.


OBS! Ni som vill se det själva bör inte läsa vidare.




Det var ju iallafall Elenas födelsedag. Och Stefan är fortfarande borta. Han svarar inte på telefonen och ingen har sätt honom. Och dom försöker leta efter honom. Damon och Alaric bestämer sig för att leta efter spår/Stefan utan Elena. Och åker till ett hus där det sägs begått ett mord. Där hittar dom blod och när dom går lite längre in i huset hittar dom liken sitta i soffan döda. Damon förstår direkt att det är Stefan som varit i farten. Han har tydligen kallats "styckaren" och tömmer kropparna på blod och sätter tillbaka delarna. Dom hittade en lucka i golvet. Stefan och Klaus letar efter en varulv som kan bli som honom. Båda delarna. Han ska skapa en arme av sånna som honom. Och vill ha en ledare. Dom hittar honom på en bar och frågar vart hans "flock" finns, Han vägrar att berätta och dom får tortera honom. Caroline fixar ett "litet" fördelsedagsparty till Elena. Elena kommer dit och där är nästan hela skolan. Matt undviker Caroline och tycker inte om att hon umgås så mycket med Taylor. Caroline blir frustrerad och bestämer sig för att gå upp och dricka lite blod. När Elena kommer in så pratar dom en stund. Och när Elena ska gå tittar hon in i Damons garderob och hittar massor av lappar och kartor. Dom har letat Stefan utan henne. Hon tar upp telefonen och ringer Damon. Men Damon lägger på och säger att det är för mycket ungdomar. Men i själva verket är han för att hämta sin flickvän. Han kommer in i lokalen och ropar efter henne. Någon står bakom honom och han vänder sig om.

Där stod Stefan. Han säger att dom måste sluta leta efter honom. Han har spänt fast Damons flickvän uppe i taket. När han pratat färdigt så säger han till henne att gå. Och hon ramlar ner från taket och dör. Han visade att han menade allvar.



Ni vet lite vad det handlar om iallafall. Avsnittet slutar inte där men ni vet iallafall lite. ni får gå in och se det senaste avsnittet.



// Amanda Boström



 

Av Sandra och Johanna - 25 november 2011 13:50

Hejsan alla vampyrälskare !

Jag skulle ju ha en prov-vecka

Men det blev ju aldrig något. Varit lite mycket sista tiden. Men det som hänt senaste tiden för mig med "vampyrsaker" eller hur man ska säga är väl typ att jag har gått på breaking dawn två gånger på bio, Gick på premiären på torsdagen den 16 november. Sen gick jag på lördag också. Har snart läst ut breaking dawn boken också. Men nu handlar det ju inte om mig. Utan vampyrer. Jag kommer blogga så ofta jag kan, ha det bra :)

// Amanda Boström


Av Sandra och Johanna - 24 november 2011 21:06

Robsten var på Marcus Fosters spelning på Dingwalls Bar i Camden, London igår kväll. Därefter åkte de till en bar innan de begav sig hemåt igen.

Klicka för att stänga bildenKlicka för att stänga bilden

 

Vill du börja blogga här?

 

Change language

Ska ni se TVD i svensk eller amerikansk takt?
 Svensk
 Amerikansk
 Båda

Presentation


Hej och välkomna till vår blogg vi heter Sandra och Johanna, vi är inte aktiva längre men svarar på kommentarer och frågor. Kolla gärna bland våra inlägg eller hitta en aktiv blogg bland våra affiliates! Kram!

Kommande Avsitt

Se alla avsnitt med svensk text på www.swefilmer.com
Avsnitten kommer vanligtvis på fredagskvällar eller lördagar upp på swefilmer.

Nyheter!

 
 
  Hidden

   

Fråga oss

71 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Förra året

Top Affiliates

 

Affiliates/Länkbyten

Nedräkningar



Skapa flashcards