VampyrSystrarna

Direktlänk till inlägg 18 december 2011

Grattis Ashley Benson

Av Sandra och Johanna - 18 december 2011 18:49

Idag fyller Ashley Beson som är med i bl.a Pretty Little Liars 22 år.

Ashley älskar Twilight därför var hon med på premiären.

Liv och karriär 

Benson föddes och växte upp i Anaheim Hills, Kalifornien.[1] Hon började dansa och tävla i balett, jazz och hip-hop när hon var 3 år. Hon gillar även att sjunga och har varit med i ett par körgrupper och musikaler. Vid 4 års ålder blev hon tillfrågad om att sjunga solo vid fyra julgudstjänster i sin kyrka med 2 500 medlemmar. Vid 5 års ålder var hon modell i danskataloger, och vid 8 års ålder blev hon anlitad av Ford Models. Hon gjorde mindre framträdanden i Zoey 101 i avsnittet "Quinn's Date". Hon har även medverkat i NLT:s musikvideo "That Girl".

1999 började Benson sin skådespelarkarriär, hon medverkade först i ett par reklamfilmer, men bytte sedan inriktning till film och television. Under 2004 skrev Benson på ett treårigt kontrakt med såpoperan Våra bästa år. Den 12 november 2004 började hon medverka i rollen som Abigail "Abby" Deveraux, det äldsta barnet till Jack Deveraux och Jennifer Horton, fram till den 2 maj 2007. Hon förklarade att på grund av antalet avsnitt som filmas på en dag, "kan du inte ställa till det, du måste veta alla dina repliker", och att hon inte fick någon paus från jobbet.[2]

Hon spelade häxa utklädd till cheerleader i ett avsnitt av TV-serien Supernatural 2008. Hon spelade en av "Six Chicks" i 13 snart 30, och hade huvudrollen som Carson i Bring It On: In It to Win It. För att få den rollen var hon tvungen att säga upp sitt kontrakt med Våra bästa år: "Jag slutade, jag pratade med producenterna om att göra den här filmen, och de skulle inte låta mig göra det. Jag hade släppt taget om flera möjligheter för serien. Jag ville verkligen göra den här filmen. Så när den här stora grejen kom fram så slutade det med att jag tog det här beslutet. Jag är lyckligare över att jag slutade med såpoperan. Men jag ger all förtjänst till dem, eftersom jag har lärt mig så mycket genom att vara med i en såpopera och fått jobba med fantastiska skådespelare som har varit med där i trettio, fyrtio år. Det var en ära att få jobba med dem. Det har definitivt gett mig all min bakgrund. Men att sluta med såpopera hjälpte mig mycket också, eftersom jag kan gå vidare med större och bättre saker. Så jag är definitivt tacksam för att jag fick vara med i en såpopera..."[2]

Att jobba på en film istället för en såpopera var "definitivt konstigt", eftersom hon skulle tillbringa dagarna med att jobba på en eller två scener, medan i Våra bästa år filmade hon två eller tre avsnitt varje dag.[3] För Bring It On: In It to Win It var hon tvungen att gå på cheerleader-träning, vilket var "svårt för henne, eftersom hon är rädd för höga höjder."[3] Ändå var hon "glad" att göra sin egna stunts, trots att hon "inte väntade sig att det skulle vara så svårt."[4]

Under 2008 medverkade hon i Lifetime-TV-filmen Fab Five: The Texas Cheerleader Scandal, där hon spelade cheerleadern Brooke. Filmen är baserad på en sann historia tilldrog sig vid McKinney North High School i Texas. Hon "älskade" att jobba med sin filmmamma Tatum O'Neal, eftersom hon lärde henne mycket om hur man agerade.[5] Dessutom var hon glad över att ha fått en biroll i filmen Bart Got a Room, eftersom hon fick jobba med William H. Macy.[3]

Benson medverkade i ABCs TV-serie från 2009, Eastwick.[6] Serien var baserad på John Updikes roman The Witches of Eastwick, och filmatiseringen från 1987 med samma namn. Hennes rollkaraktär, Mia, var tonårsdottern till Roxie Torcoletti (Rebecca Romijn).

I december 2009 blev Benson uttagen till rollen som Hanna Marin i TV-serien Pretty Little Liars, som är baserad på bokserien av Sara Shepard.

Benson medverkade i Christmas Cupid med Chad Michael Murray och Christina Milian. I april 2011 medverkade Benson i ett avsnitt av "When I Was 17" på MTV.

Källa

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra och Johanna - 24 april 2013 15:43


Hej som ni märkt bloggar jag inte längre här utan jag har fått nya intressen och skaffa två nya bloggar och är väldigt aktiv på twitter, facebook och tumblr. Jag kommer bara att göra inlägg här om det t.ex har hänt något stort inom Vampire Academy el...

Av Sandra och Johanna - 25 mars 2013 19:04

förlåt! har tagit en väldigt lång paus från bloggandet, men har verkligen inte kännt nån ork. Kommer  börja blogga igen snart!!! vet att jag sagt de förr! men nu lovar jag!  ...

Av Sandra och Johanna - 1 mars 2013 16:55

 på 90-talet

Av Sandra och Johanna - 1 mars 2013 16:50

Hon är stenrik, vacker och otroligt talangfull... Men de brittiska männen verkar ha minst sagt tvivelaktiga resonemang när det kommer till kvinnor. Enligt en ny, stor omröstning som utser världens osexigaste kvinnor knep KStew förstaplatsen! Menkin...

Av Sandra och Johanna - 1 mars 2013 16:42

Vi blev alla väldigt förvånade när Kristen Stewart dök upp på Oscarsgalans röda matta med kryckor. Folk skrattade lite smått åt det och kallade det "årets accessoar", men vi var riktigt oroade över vad som hänt stjärnan. Själv pratade hon inte om det...

Vill du börja blogga här?

 

Change language

Ska ni se TVD i svensk eller amerikansk takt?
 Svensk
 Amerikansk
 Båda

Presentation


Hej och välkomna till vår blogg vi heter Sandra och Johanna, vi är inte aktiva längre men svarar på kommentarer och frågor. Kolla gärna bland våra inlägg eller hitta en aktiv blogg bland våra affiliates! Kram!

Kommande Avsitt

Se alla avsnitt med svensk text på www.swefilmer.com
Avsnitten kommer vanligtvis på fredagskvällar eller lördagar upp på swefilmer.

Nyheter!

 
 
  Hidden

   

Fråga oss

71 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Förra året

Top Affiliates

 

Affiliates/Länkbyten

Nedräkningar



Skapa flashcards