VampyrSystrarna

Alla inlägg den 25 mars 2012

Av Sandra och Johanna - 25 mars 2012 16:10

Som ni vet har jag tjatat om att jag vill läsa Glashuset och nu har jag gjort det :)

 

 

 

 

Glashuset

När smarta sextonåringen Claire Danvers kommer till Morganville för att studera tror hon att hennes största problem är de elaka tjejerna i studenthemmet. Men det visar sig snart att det finns mycket värre ­saker att frukta i Morganville. Staden är sedan länge ett högsäte för vampyrer och det är de som är den verkliga makten bakom allt som sker i området. Den som inte har en vampyrs beskydd är ett vandrande mellan­mål och ingen lyfter på ögonbrynet om några av collegets studenter "försvinner".

Claire lyckas hitta vänner och skydd i Glashuset tillsammans med tre andra udda karaktärer: gotharen Eve, rebellen Shane och den mystiske Michael som försvinner varje dag för att åter dyka upp vid solnedgången. Men frågan är om ens deras gemensamma krafter är nog för att hålla dem vid liv tills solen går upp.

Glashuset är första delen i en bästsäljande vampyrserie långt ifrån de romantiska föregångarna. I Morganville är vampyrerna hungriga och hänsynslösa och det är bara de smarta människorna som överlever.

"En laddad och trollbindande övernaturlig
uppväxthistoria."
The Best Reviews

"Som Twilight, men med mer bett."
School Library Journal



Jag tyckte att Glashuset var jättespännande och inte alls vad jag förväntade mig.

Jag rekomenderar den för alla från 11 och uppåt.

Och jag längtar tills jag får läsa Döda Flickors Dans.

 

 
Av Sandra och Johanna - 25 mars 2012 14:28

Nu när jag ändå sitter vid datan tänkte jag berätta att Mille inte bloggar här längre.

Millie började hänga med en annan tjej i våran klass och hon förändrades och ignorerade mig och Tova och var bara med henne. Jag och Tova pratade om det med en annan vän och hon tyckte också att Millie hade förändrats.

Så senare på kvällen berättade jag vad vi tyckte för Millie och hon blev jätte arg och har bara varit med den här tjejen och ignorerat oss och när jag kom hem hade hon skrivit att hon ville ta en paus från oss några veckor.


Update: Jo vi har blivit bästisar igen men Millie bloggar inte här längre.



Hennes egna blogg heter lifewithmee.bloggplatsen.se om ni vill besöka den klicka HÄR eller på bilden.

 


Av Sandra och Johanna - 25 mars 2012 14:00

Förlåt för att jag inte har bloggat jag har varit hos farfar.

Jag fyller 13 år på tisdag så pappa och min halvlillebror kom.

Av pappa fick jag 1000kr och farfar 200kr och av farmor 500kr tror jag.

Missade TVD och ska kolla på det ikväll och då kommer lite bilder och kanske en eller annan Gif.

Ska fira mig hos mamma idag och då kommer mormor, morfar och kusinerna.

Kommer också en recension av Glashuset ikväll.

Sminkar mig just nu :)

 

Har fått en finne mitt i pannan också!

 

Smink videon är här:

 

Vill du börja blogga här?

 

Change language

Ska ni se TVD i svensk eller amerikansk takt?
 Svensk
 Amerikansk
 Båda

Presentation


Hej och välkomna till vår blogg vi heter Sandra och Johanna, vi är inte aktiva längre men svarar på kommentarer och frågor. Kolla gärna bland våra inlägg eller hitta en aktiv blogg bland våra affiliates! Kram!

Kommande Avsitt

Se alla avsnitt med svensk text på www.swefilmer.com
Avsnitten kommer vanligtvis på fredagskvällar eller lördagar upp på swefilmer.

Nyheter!

 
 
  Hidden

   

Fråga oss

71 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Förra året

Top Affiliates

 

Affiliates/Länkbyten

Nedräkningar



Ovido - Quiz & Flashcards