VampyrSystrarna

Alla inlägg under maj 2012

Av Sandra och Johanna - 28 maj 2012 20:07

 
GILLADE FÖRLOSSNINGEN Kristen Stewart säger att hon förändrades av att göra förlossningsscenen. ”Något väcktes i mig och det kändes inte längre främmande att bli mamma”, säger hon.   GILLADE FÖRLOSSNINGEN Kristen Stewart säger att hon förändrades av att göra förlossningsscenen. ”Något väcktes i mig och det kändes inte längre främmande att bli mamma”, säger hon. Pattinson. Rob Pattinson.

Stewart om kärleksscenen med Pattinson i nya ”Twilight”

HOLLYWOOD. Två händelser står i centrum i den senaste delen av ”Twilight: Breaking dawn”:

Förlossningen och Bellas heta stund med Edward mellan lakanen.

För Nöjesbladet berättar Kristen Stewart om båda.

– Robert Pattinson och jag höll på i sängen en hel dag, säger hon.

Scenen där Bella blir gravid har omgetts av en rad rykten. Bland annat har det skvallrats om att det finns en barnförbjuden version.

Men det tillbakavisar Kristen, 21, när hon tar emot på hotellet i Beverly Hills.

– Vi filmade inget sånt. Det hade ändå inte passat i vår film.

Scenen omgavs av stort hemlighetsmakeri.

– Det var en sluten inspelning, säger Kristen och syftar på att bara de som behövde vara där släpptes in.

Gav ingen ”sexig look”

Hon förnekar att hon var nervös inför kastandet av kläderna, men säger att hon kände sig pressad att vara sexig – för att göra scenen rättvisa.

– Sånt här låter så lustigt i intervjuer. ”Åh, sex”, liksom. Men anledningen till att det blivit så upphaussat är att det är viktigt för handlingen.

De båda huvudrollsinnehavarna försökte avdramatisera situationen med humor.

– Det gick att göra narr av scenen eftersom vi inte spelade in den i ett svep. Det var många pauser och närbilder.

När kameran enbart skulle fånga Robert lämnade Kristen sängkammaren.

– Jag kunde inte sitta bredvid och ge honom min sexiga look. Det funkade bara inte.

Bar ansiktsprotes

För Kristen var scenerna med havandeskap och förlossning minst lika krävande.

I filmen får det växande vampyrfostret Bella att undan för undan tyna bort.

– På grund av den korta produktionsperioden fanns det ingen möjlighet för mig att gå ner i vikt. Det hade varit för farligt.

Lösningen blev en kompromiss.

– Jag fick ett mycket smalt ansikte med proteser som tog tre timmar att få på varje morgon. Det som fortfarande såg fett ut förminskades på digital väg, säger hon.

När Bella skulle föda användes en docka i naturlig storlek.

– Bara mitt ansikte och mina armar stack ut ur en mycket smal kropp. Själv satt jag fast under bordet.

Kristen uppger att hon har förändrats av upplevelsen.

– Jag älskade råheten i förlossningen. Något väcktes i mig och det kändes inte längre främmande att bli mamma.

Hon avbryter sig själv med ett skratt.

– Förutom att det är en vampyrbebis, förstås.


Namn: Kristen Jaymes Stewart.
Född: I delstaten Colorado den 4 april 1990.
Uppväxt: Los Angeles.
Ålder: 21.
Familj: Pojkvännen (och ”Twiligh”-motspelaren) Robert Pattinson.
Karriär: Vid en julpjäs i skolan upptäcktes Kristen av en talangscout. Hon var nio när hon fick sin första roll, i en tv-produktion för Disney. Tre år senare hade hon en av de ledande rollerna mot Jodie Foster i David Finchers ”Panic room”.
Aktuell: Med ”Breaking dawn”, den fjärde av fem delar i filmserien ”Twilight”.
På gång: Medverkar i filmatiseringen av Jack Kerouacs kultroman ”På drift”. Spelar Snövit i ”Snow white and the huntsman”.


Källa

 

Av Sandra och Johanna - 28 maj 2012 20:05

 

 

HOLLYWOOD. Det är ”Hunger games” mot ”Twilight” i Hollywoods just nu.

Filmstadens hetaste skådespelerskor, Jennifer Lawrence och Kristen Stewart, slåss om samma produktion.

De är båda på jakt efter rollen som Peyton Loftis i filmatiseringen av William Styrons uppmärksammande debutroman från 1951, ”Lie down in darkness”.

Det är mycket ovanligt för två skådespelerskor att vara så aktiva i kampen om en roll, säger en källa i New York Post.

Och det är än mer ovanligt att det rör sig om två av de för tillfället hetaste, unga skådespelerskorna.

”Darkness” kretsar kring en psykologiskt sårbar ung kvinna i en problemfylld familj i1950-talets Virginia.

Enligt tidningens källor ser båda skådespelerskorna filmen som en chans till Oscar.

– Jag vill spela Peyton mer än någonting i mitt liv. Jag vill så gärna ha rollen, säger Stewart i Elle.

– Familjen är helt jävla störd. Det finns ett manus och det är bra. Två personer vill spela pappan, Daniel Day-Lewis och Colin Firth, Daniel skulle vara perfekt.

Inte heller Lawrence har gjort någon hemlighet av sitt drömprojekt:

– Jag är besatt av rollen. Jag blir lätt överbeskyddande över de figurer jag vill spela. Om någon annan får rollen är jag rädd att de inte kommer att göra det på rätt sätt, säger hon i W.

Källa

 

Av Sandra och Johanna - 27 maj 2012 19:19

Det kommer ut en ny bok den 9 oktober som heter The Twilight Saga: The Complete Film Archive.
I boken kommer det finnas "definitiv, frodiga fotograferade lunta", inklusive nya film bilder från filmer, manus sidor, fasta situationer, intervjuer med filmen gjutna och mycket mer.

Det finns för närvarande för förbeställning www.Amazon.com

Källa

 

Vill du börja blogga här?

 

Change language

Ska ni se TVD i svensk eller amerikansk takt?
 Svensk
 Amerikansk
 Båda

Presentation


Hej och välkomna till vår blogg vi heter Sandra och Johanna, vi är inte aktiva längre men svarar på kommentarer och frågor. Kolla gärna bland våra inlägg eller hitta en aktiv blogg bland våra affiliates! Kram!

Kommande Avsitt

Se alla avsnitt med svensk text på www.swefilmer.com
Avsnitten kommer vanligtvis på fredagskvällar eller lördagar upp på swefilmer.

Nyheter!

 
 
  Hidden

   

Fråga oss

71 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Förra året

Top Affiliates

 

Affiliates/Länkbyten

Nedräkningar



Ovido - Quiz & Flashcards