VampyrSystrarna

Alla inlägg under september 2011

Av Sandra och Johanna - 21 september 2011 16:32


(Bild lånad här ifrån)

TwiDay äger rum på utvalda SF Biofrager runt om i landet.
Det börjar den 15:e November klockan 15:30 med att visa Twilight, sen New Moon, Eclipse och till slut Breaking Dawn part 1!

Biljetterna släpps onsdagen den 19:e Oktober!

Här kommer städerna som TwiDay visas i:
- Gävle
- Göteborg (Filmstaden Bergakungen och Biopalatset)
- Helsingborg
- Jönköping
- Karlstad
- Linköping
- Luleå
- Lund
- Malmö
- Norrköping
- Stockholm (Filmstaden Sergel, Filmstaden Heron, Filmstaden Söder, Filmstaden Vällingby, Filmstaden Camera, Filmstaden Grand på Lidingö, Filmstaden Sickla, Filmstaden Kista och Park)
- Sundsvall
- Umeå
- Uppsala
- Västerås
- Växjö
- Örebro

För att komma till SF's hemsida, och all information tryck här!

 

Av Sandra och Johanna - 20 september 2011 21:14

För rätt så länge sen i Top Model skulle dom vara vampyrer och då hade dom vita linser som gjorde modelerna blinda här är bilderna:

                     

Om ni frågar mig gillar jag mest bilden längst ner och näst längst ner   

 

Av Sandra och Johanna - 20 september 2011 21:04

Heej jag titta på idol nyss och jag blev sur för att man inte fick höra när han sjöng så när idol var slut gick jag in på www.tv4.se och tittade på videon här är länken om ni vill höra Leonard sjunga ``born this way med lady gaga`` ifån ikväll: http://www.tv4.se/idol/klipp?videoid=2053516&treeId=3020205

       

Av Sandra och Johanna - 20 september 2011 18:25

   Vackra bilder Ashley Greene för "InStyle Hair" outtakes!loading
loading
loading
loading
loading´
 

Av Sandra och Johanna - 20 september 2011 18:17

 

Intervju med Rob från en Italiensk tidning, "top girl"!
Om någon önskar översättning, skriv i kommentarerna :)

In the film (Water for Elephants), your character, Jacob, is very close to an elephant. Do you share with him his love for animals?
Rob: I had a dog for 18 years, She was called Patty and I was really affectionate to her, then in Louisiana on the set of Breaking Dawn I adopted another puppy. I was “stuck” in Baton Rouge with a strong rhythm of shooting and it was very good to have a little four-legged companion. I rescued him from a shelter that was going to suppress him, I do not know what race he is, but he’s really tender. To have him around with me in hotels really helped me to not feel alone.
How do you react to the fact you are a famous sex symbol?
Rob: It’s ‘fun and you hope that concerns you, while it is a result of people’s imagination. The only thing I can do for someone who values my work is to try to do my best not to disappoint the expectations. I hope however to be appreciated for what I am rather than the character I play. I can not see myself in the shoes of a sex symbol especially since no one offered me ”pretty boy” characters before Twilight. It is funny how the world change its mind about you and you are considered from the world in a whole new way.
How much exercise you need to play Edward?
Rob: In Breaking Dawn, I trained a lot because it required a lot of scenes without my shirt on and I was so obsessed with fitness and a healthy diet and then I went around everywhere by bike to keep fit. At the very moment in which the scenes where I’m on stage without wearing t shirts are finished working out I stopped and went back to normal rhythms.
What makes you happy, apart from work?
Rob: Playing music with others always excites me. Some time ago I was in New Orleans to play the piano with the Preservation Hall Jazz Band and I asked myself: Why I not do it again?. It ‘was wonderful: I love unconditionally the blues ”
Do you still continues to write songs?
Rob: I don’t do it since a lot , but I keep trying. To write music you must be able to isolate yourself from the world and focus on it on continuous basis, for six months i e, but at the moment I have no way to take such a long break. And then I must be really sad and depressed to make decent songs (laughs). If one day I wake up in tears, then it is the right time that I can find inspiration.
 
Översättning
I filmen (Vatten för elefanter), är nära din karaktär, Jacob, mycket för att en elefant. Delar du med honom hans kärlek till djur?
Rob: Jag hade en hund i 18 år, hon heter Patty och jag var verkligen tillgiven till henne, sedan i Louisiana under inspelningen av Breaking Dawn jag antagit en annan valp. Jag var "fastnat" i Baton Rouge med en stark rytm av skytte och det var väldigt bra att ha en liten fyrbent kamrat. Jag räddade honom från ett skydd som skulle dämpa honom, jag vet inte vilken ras han är, men han är riktigt mört. Att ha honom runt med mig i hotell verkligen hjälpt mig att inte känna sig ensam.
Hur reagerar du på det faktum att du är en känd sexsymbol?
Rob: Det är "roligt och man hoppas att bekymrar dig, medan det är ett resultat av människors fantasi. Det enda jag kan göra för någon som värderar mitt arbete är att försöka göra mitt bästa för att inte svika förväntningarna. Jag hoppas dock att få uppskattning för vad jag än karaktären jag spelar. Jag kan inte se mig själv i rollen som en sexsymbol särskilt eftersom ingen erbjöd mig "Pretty Boy" tecken innan Twilight. Det är lustigt hur världen ändra uppfattning om dig och du betraktas från världen på ett helt nytt sätt.
Hur mycket motion du behöver för att spela Edward?
Rob: I Breaking Dawn, tränade jag en hel del eftersom det krävs en hel del scener utan min skjorta på och jag var så besatt av kondition och en hälsosam diet och sedan gick jag runt överallt med cykel för att hålla passform. I samma ögonblick som de scener där jag är på scenen utan att bära t-skjortor är färdig tränar jag stannade och gick tillbaka till det normala rytmer.
Vad gör dig glad, bortsett från arbete?
Rob: Spela musik med andra alltid retar mig. För en tid sedan var jag i New Orleans för att spela piano med Preservation Hall Jazz Band och jag frågade mig själv: Varför jag inte göra det igen?. Det var "underbart: Jag älskar villkorslöst the blues"
Fortsätter du att skriva låtar?
Rob: Jag gör inte det eftersom en hel del, men jag fortsätter försöka. Att skriva musik som du måste kunna isolera sig från världen och fokusera på det på kontinuerlig basis, under sex månader, dvs, men just nu har jag ingen möjlighet att ta så lång paus. Och då måste jag vara väldigt ledsen och deprimerad för att göra bra låtar (skratt). Om en dag vaknar jag i tårar, då är det rätt tid att jag kan hitta inspiration.
 
 

Av Sandra och Johanna - 20 september 2011 18:15



Den 7:e Oktober kommer senaste numret av US Weekley, det är en special tidning där hela innehållet handlar om Twilight!

Man känner verkligen att BD-dagen närmar sig, det kommer så mycket klipp och outtakes hela tiden!

 

Av Sandra och Johanna - 20 september 2011 17:10







Två nya posters har kommit ut för Breaking Dawn!
Ah ni vet ju hur dom gamla ser ut, här är dom nya! I Annat format också!

 

Av Sandra och Johanna - 20 september 2011 16:51

 
Då har vi äntligen fått ett datum! Vampire Diaries säsong 3 kommer att starta den 18 november i Sverige! Avsnitten kommer att visas på fredagar klockan 19:00.
Det är lite synd för förra året började TVD i oktober   
Ni kanske inte märkte det men det är 2 dagar efter Bd kommer på bio i Sverige och samma dag är det premiären i USA...snacka om sammanträffande..
 
 

Vill du börja blogga här?

 

Change language

Ska ni se TVD i svensk eller amerikansk takt?
 Svensk
 Amerikansk
 Båda

Presentation


Hej och välkomna till vår blogg vi heter Sandra och Johanna, vi är inte aktiva längre men svarar på kommentarer och frågor. Kolla gärna bland våra inlägg eller hitta en aktiv blogg bland våra affiliates! Kram!

Kommande Avsitt

Se alla avsnitt med svensk text på www.swefilmer.com
Avsnitten kommer vanligtvis på fredagskvällar eller lördagar upp på swefilmer.

Nyheter!

 
 
  Hidden

   

Fråga oss

71 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Förra året

Top Affiliates

 

Affiliates/Länkbyten

Nedräkningar



Ovido - Quiz & Flashcards