VampyrSystrarna

Alla inlägg den 3 november 2011

Av Sandra och Johanna - 3 november 2011 23:49

Heej jag kommer att bara logga in på www.moviestarplanet.se typ en gång pär vecka och kommer därför sluta med veckans moviestar sorry.

 

Av Sandra och Johanna - 3 november 2011 23:47

För er som missade när Kristen, Rob och Taylor skrev sina namn och gjorde hand- och fortavtryck i cement på Chinese Theatre på Hollywood Boulevard tidigare idag, så kan ni se hela ceremonin nedan.

Av Sandra och Johanna - 3 november 2011 23:41


Min favo!<3





Ser alla bilder inkulusive några med skepnadsskiftarna här: http://www.comingsoon.it/News_Articoli/News/Page/?Key=9827

 




Av Sandra och Johanna - 3 november 2011 23:24

Kristen har haft en intervju med norska tidningen Julia.


Exclusive! Julia meets Kristen Stewart
Finally! The Breaking Dawn premiere is just a few days away. Julia make sure to grab a coffee with Kristen Stewart.

Kristen Stewart looks shocked on the cup filled with steaming, hot coffee.
- Who put this here? Is it for me? Did someone put poison in my coffee?!
She then laugh and says:
- I'm just kidding.

Kristen takes a sip from her coffee with a big smile on her mouth. She's dressed up with jeans, a saggy t-shirt with V-neck and wide arms. On her legs, she is wearing light-blue sneakers. Her hair is dark-brown and she's almost with no makeup on. Her nail polish is dark blue. Last time Julia met Kristen, she was very shy. Today, she's more talkative and very funny.

How have you changed as a person since the first Twilight-movie?
- I was only 17 when I started the first movie. Now I'm 21 and have now become a grown up. I think, at least. I'll never be entire grown up, ha-ha! But I?m not as unsure and shy like when I was younger.

Can it be seen that you've more grown up now, by the movie-roles you choose?
- Yes, except from Twilight, I've played in some movies that are not for children. It's always different reasons for why I choose a movie to be in, It could be a well-written manuscript, a good director or an interesting story that wakes attention and that make me feel like I have to be in exactly that movie.



Is it strange that the series are going to an ending?
- Yes, it's strange. Usually it doesn't feel like you are ending a chapter in your life when you are finishing a movie, 'Ok, it's over now, goodbye all friends, I'm now moving on to a new project'. But the Twilight-movies are different. They?ve been a huge part of my life in such a long time that it will feel like a part of me is gone forever.

At least you have the movies left as memories
- Exactly. It's good memories. I've met all my best friends through the last years, so the movies have given me beautiful memories for the rest of my life.

Do you love your job?
- Yes, I really do! I love to be an actress and I'm so happy and grateful that I get to work with this.

Isn't it tiring to be forced to have bodyguards?
- No. I love my bodyguard. He's big, watch out! Ha-ha. We've become very good friends and it feels safe to have him close by, even if it's not always necessary. But for example if I'm on a big film-festival and a group of photographers gets an eye on me, and runs screaming to me, it can be kind of scary. That's when I need someone to help me keep them on a distance.

Can't Robert protect you?
- Ha-Ha. Not in those situations. They are even more interested in Robert than they are in me!

What's make it so fun to pretend to be another person than yourself?
- I think everyone likes it. Especially young kids. They pretend to be different persons, changing their voice and act out different scenes. Adults also 'play' different roles, but in another way. Maybe they are different persons at work, than home. Or that they act different, depending on who they are with. When you act in theater or movies, you get to pretend you are someone else. It's exiting and it keeps your fantasy going.

Do you write your own manuscript?
- I love to write. I write every day, diary and stories. Maybe, someday, it will be a manuscript, let's see.

In Breaking Dawn, Bella gets married. Did you get to choose the wedding dress?
- I got to try it on, but it was the movies costume designer, together with Stephenie Meyer, who wrote the book, that decided how it would look.

Were you nervous on the wedding day?
- Yes, actually. In a way it was like another day of shooting. But at the same time very personally to be dressed up in a wedding dress and be a part of a wedding. I got nervous. It was a huge day and it was an ordeal for me as a bride, even though it was not on real.

How was Robert when you shoot the wedding scenes?
- Robert is so silly. He just wanted to tease me and laugh at me, all the time. But it couldn't be like that. He had to be serious during the shooting. But as soon cameras were off again, we just joked around again, as usual.

What will you miss most about Bella?
- I've been in this role for such a long time and Bella has become a part of me. I love Bella because she?s such a strong girl that likes to help people. She?s not very scared. She has this inherent anger and stubbornness that keeps her move forward and being a good leader. That's what I admire!


Översättning:


Exklusivt! Julia möter Kristen Stewart
Äntligen! Breaking Dawn Premiären är bara några dagar bort. Julia ser till att ta en kaffe med Kristen Stewart.

Kristen Stewart tittar chockat på en kopp fylld med rykande, hett kaffe.
- Vem satte den här? Är det till mig? Har någon lagt gift i mitt kaffe!
Hon skrattar då och säger:
- Jag bara skojar.

Kristen tar en klunk av sitt kaffe med ett stort leende på munnen. Hon är klädd med jeans, en slappa t-shirt med v-ringning och breda armar. På hennes ben, hon är klädd i ljusblå sneakers. Hennes hår är mörkbrunt och hon är nästan utan smink på. Hennes nagellack är mörkblå. Förra gången Julia mötte Kristen, hon var väldigt blyg. Idag är hon mer pratsam och väldigt rolig.

Hur har du förändrats som person sedan den första Twilight-filmen?
- Jag var bara 17 när jag började den första filmen. Nu är jag 21 och har nu blivit en vuxen. Tror jag, åtminstone. Jag kommer aldrig att bli helt vuxit upp, ha-ha! Men jag inte lika osäker och blyg som när jag var yngre.

Kan man konstatera att du har mer vuxit upp nu, genom filmens-roller du valde?
- Ja, förutom från Twilight, jag har spelat i några filmer som inte är för barn. Det är alltid olika anledningar till varför jag väljer en film att vara i, kan det vara ett bra skrivet manus, en bra chef eller en intressant historia som väcker uppmärksamhet och som får mig att känna att jag måste vara i exakt den filmen.

Mer efter CUT. Talade om HBG och Rob.



Är det konstigt att serien kommer att ett slut?
- Ja, det är konstigt. Vanligtvis det inte känns som om du avsluta ett kapitel i ditt liv när du avslutar en film, "Ok, det är över nu, adjö alla vänner, jag flyttar nu till ett nytt projekt". Men Twilight-filmerna är olika. De är eller har varit en stor del av mitt liv i så lång tid att det kommer att kännas som en del av mig borta för alltid.

Åtminstone har du filmer kvar som minnen
- Exakt. Det är bra minnen. Jag har träffat alla mina bästa vänner genom de senaste åren, så filmer har gett mig vackra minnen för resten av mitt liv.

Älskar du ditt jobb?
- Ja, det gör jag verkligen! Jag älskar att bli skådespelerska och jag är så glad och tacksam att jag får jobba med detta.

Är det inte tröttsamt att vara tvungen att ha livvakter?
- Nej, jag älskar min livvakt. Han är stor, se upp! Ha-ha. Vi har blivit mycket goda vänner och det känns tryggt att ha honom i närheten, även om det inte alltid nödvändigt. Men till exempel om jag är på en stor film-festival och en grupp fotografer får ett öga på mig och springer skrikande till mig, kan det vara lite skrämmande. Det är då jag behöver någon att hjälpa mig att hålla dem på avstånd.

Kan inte Robert skydda dig?
- Ha-Ha. Inte i dessa situationer. De är även mer intresserade av Robert än de är av mig!

Vad är att göra det så kul att låtsas vara någon annan än dig själv?
- Jag tror alla gillar det. Särskilt yngre barn. De låtsas vara olika personer eller förändra deras röst och agera ut olika scener. Vuxna också "spela" olika roller, men på ett annat sätt. Kanske de är olika personer på jobbet än hemma. Eller att de agerar olika beroende på vem de är med. När du handlar i teater eller film, får du låtsas att du är någon annan. Det är spännande och det håller fantasin igång.

Vill du skriva ditt eget manuskript?
- Jag älskar att skriva. Jag skriver varje dag, dagbok och berättelser. Kanske, någon gång kommer det att bli ett manuskript, låt oss se.

I Breaking Dawn blir Bella gift. Fick du välja brudklänning?
- Jag fick prova på det, men det var filmer kostymör tillsammans med Stephenie Meyer, som skrev boken, som bestämde hur det skulle se ut.

Var du nervös under bröllopsdagen?
- Ja, faktiskt. På ett sätt var det som ännu en dag av skytte. Men samtidigt väldigt personligt att vara klädd i en bröllopsklänning och vara en del av ett bröllop. Jag blev nervös. Det var en stor dag och det var en prövning för mig som en brud, även om det inte var på riktigt.

Hur var Robert när du skjöt bröllopets scener?
- Robert är så dum. Han ville bara retas med mig och skratta åt mig, hela tiden. Men det kunde inte vara så. Han var tvungen att vara allvarligt under inspelningen. Men så fort kamerorna var igång igen, skämtade vi bara runt igen som vanligt.

Vad kommer du sakna mest om Bella?
- Jag har varit i denna roll under så lång tid och Bella har blivit en del av mig. Jag älskar Bella för att hon är en så stark tjej som gillar att hjälpa människor. Hon är inte särskilt rädd. Hon har denna inneboende ilska och envishet som håller henne gå framåt och vara en god ledare. Det är vad jag beundrar!


Bilder från tidningen finns här: http://robstenation.blogspot.com/2011/11/kristens-interview-with-julia-mag.html

 

Av Sandra och Johanna - 3 november 2011 23:17

Nedan är Kristens promotionschema för Breaking Dawn.

2 november
▪ INSPELNING: Jimmy Kimmel Live (sänds 10 nov)

3 november
▪ "Handprint Ceremony" på Chinese Theatres i Los Angeles - Kristen, Rob & Taylor
▪ The Tonight Show with Jay Leno
▪ MTV First: Breaking Dawn Special - Kristen, Rob & Taylor

4 november
▪ Los Angeles TwiCon

10 november
▪ Jimmy Kimmel Live (tidigare inspelat)

14 november
▪ Världspremiär av Breaking Dawn i Los Angeles
▪ INSPELNING: The Ellen Show - Kristen, Rob, Taylor & BD-cast

18 november
▪ The Ellen Show (tidigare inspelat)

 

Av Sandra och Johanna - 3 november 2011 22:55















     
Jag älskar Kristens klänning!


 

Vill du börja blogga här?

 

Change language

Ska ni se TVD i svensk eller amerikansk takt?
 Svensk
 Amerikansk
 Båda

Presentation


Hej och välkomna till vår blogg vi heter Sandra och Johanna, vi är inte aktiva längre men svarar på kommentarer och frågor. Kolla gärna bland våra inlägg eller hitta en aktiv blogg bland våra affiliates! Kram!

Kommande Avsitt

Se alla avsnitt med svensk text på www.swefilmer.com
Avsnitten kommer vanligtvis på fredagskvällar eller lördagar upp på swefilmer.

Nyheter!

 
 
  Hidden

   

Fråga oss

71 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Förra året

Top Affiliates

 

Affiliates/Länkbyten

Nedräkningar



Skapa flashcards