VampyrSystrarna

Alla inlägg under januari 2012

Av Sandra och Johanna - 22 januari 2012 18:22

Hej här är en lista på alla Katarinas böcker och alla som det finns ett kryss bredvid är böcker som jag har läst och bredvid dom kommer också stå en siffra från 1-10 om hur bra jag tycker om dom.

  • Syskonkärlek (1991)  X 10
  • Kattskorpor (1994)
  • Knappt lovlig (1996) X 10
  • Som om ingenting (1999) X 6
  • Hur man gömmer en mammut (barnbok, illustrationer av Annie Huldén, 2001)
  • Ett magiskt misstag (barnbok, illustrationer av Sara Gimbergsson, 2002)
  • Hur kär får man bli? (2004) X 10
  • Expert på att rodna (2005) X 9
  • Räcker det om jag älskar dig (2006) X 8
  • Som jag vill vara (2007) X 10
  • Bara inte du (2009) X 9
  • Flyga högt (2011) X 10

Syskonkärlek,Flyga högt,Hur kör får man bli och Knappt Lovlig tycker jag mest om och dom tycker jag att ni ska läsa.

Men min absoluta favo är Syskonkärlek den är också den sorligaste.


Amanda älskar sin bror Ludvig och med tiden upptäcker hon att han känner detsamma för henne. De dras till varandra allt mer och till slut kan de inte stå emot längre utan inleder ett förhållande. En bok om kärlek och lust, men också en fråga om vad som är rätt och fel. Vem bestämmer över andras lycka?  Boken kom ut för första gången 1991 och har översatts till tyska, danska, norska och holländska. I Tyskland blev den nominerad till det största tyska ungdomspriset "Deutschen Jungendliteraturpreis".


 

Av Sandra och Johanna - 22 januari 2012 14:38

Bilder från Vague Italia med Kristen i november 2011.

 Kristen Stewart For Vague Italia 2011 November Issue


Kristen Stewart For Vague Italia 2011 November 588x389 Kristen Stewart For Vague Italia 2011 November IssueKristen Stewart For Vague Italia 2011 588x779 Kristen Stewart For Vague Italia 2011 November Issue

Kristen Stewart For Vague Italia November 2011 Issue 588x392 Kristen Stewart For Vague Italia 2011 November IssueKristen Stewart For Vague Italia November 588x388 Kristen Stewart For Vague Italia 2011 November Issue Kristen Stewart For Vague Italia 2011 November Issue

 

Av Sandra och Johanna - 21 januari 2012 21:49

Tänkte lägga ut ett till MusikTips.

Skrillex - first of the year

 

Av Sandra och Johanna - 21 januari 2012 21:03

Jag har läst Simon & Sophie.

Sophie är femton år och skolans snyggaste tjej, alltid omgiven av beundrande kompisar. Simon är en av dem som ständigt trackas av Sophie och hennes gäng. Under påsklovet är alla Sophies vänner bortresta och i brist på annat knackar hon på hos Simon i huset intill. Han blir både förvånad och irriterad, men upptäcker snart att Sophie är annorlunda än i plugget. En kväll berätttar hon något som hon aldrig har vågat säga till någon annan tidigare . Det leder till att saker förändras mellan dem. Men hur ska det bli när skolan börjar igen...?


Det är inte alltid lätt att vara 15 år, skolans snyggaste och tuffaste tjej och upptäcka att man är kär i en av klassens töntigaste kille. Simon & Sophie är en inkännande och fängslande skildring om två, till ytan, väldigt olika tonåringar, om grupptryck och om modet att stå för sina känslor.


Jag tyckte att den var jättebra.

Från 1-10 får den en 8.

Jag tipsar den till alla från 12 år.

 

 
 
 
 
Av Sandra och Johanna - 21 januari 2012 15:05

Boo Boo Stewart, född Nils Allen Stewart, Jr 21 januari 1994, är en amerikansk sångare, dansare, barnskådespelare och kampkonstutövare. Som skådespelare har han haft roller i flera direkt till video och independentfilmer och i flera TV-serier. Han var medlem i sånggruppen T-Squad, som gav ut ett album genom Walt Disney Records, tills gruppen splittrades 2008.

Under 2006 spelade Boo Boo Stewart rollen som Ben Conrad i independentfilmen The Conrad Boys, i regi av Justin Lo, och var även värd för sex episoder av barnprogrammet Blue Dolphin Kids. Han turnerade med Miley Cyrus under hennes Best of Both Worlds Tour, tillsammans med Jonas Brothers.

Stewart har haft roller i episoder av TV-serierna Steve Harvey's Big Time Challenge, Cityakuten, Dante's Cove och Everybody Hates Chris. Han har också arbetat som stuntskådespelare i flera filmer, bland annat filmen från 2006 Zoom och 2007 filmen Beowulf. 2009 hade han en mindre roll i independentfilmen American Cowslip.

Han spelade rollen som Seth Clearwater i den tredje filmen i Twilight-serien, Eclipse, som hade premiär den 30 juni 2010. Han var även med i den fjärde delen av Twilight , i The Twilight Saga: Breaking Dawn som hade premiär den 16 november 2011 i Sverige.

Idag fyller han 18 år.

 

Av Sandra och Johanna - 21 januari 2012 14:30

Hej som ni vet så bryukar jag göra vampyr bilder men nu kommer jag bara ha till 19 April innan www.picnik.com stänger ner!

Det bra är att till 19 April får man ta alla premiun  grejer gratis.

Så om ni vill bli en vampyr säg till och maila en bild till vampyrangelz@live.se så skickar jag tillbaka bilden med dig som en vampyr och säg gärna till om ni vill har röda,oranga,gula eller vita ögon så ska jag göra mitt bästa.

Eller så kan ni komentera en kändis som ni vill att jag gör som vampyr så lägger jag upp bilden/bilderna på bloggen.

Här är två på mig.

 

Båda har jag tagit på www.pizap.com först och sen sparat och gjort till vampyrer på www.picnik.com

   


Av Sandra och Johanna - 21 januari 2012 14:27

Hej jag älskar musik!

Både att dansa och sjunga så därför tänkte jag göra en grej som heter MusikTips där jag tipsar om en låt eller två.

Dagens MusikTips är Demi Lovato Give your heart a break.

 

Av Sandra och Johanna - 20 januari 2012 22:34

Jag har läst en bok som heter Frost.

 
"Sedan öppnade jag ögonen och här fanns bara Grace och jag - ingenting annat någonstans, bara Grace och jag, hon som pressade ihop läpparna som för att behålla min kyss inom sig, och jag som höll ögonblicket i händerna som en skör liten fågel." 
 I flera år har Grace iakttagit vargarna i skogen bakom  huset där hon bor. Speciellt en gulögd vargs närvaro får henne att rysa, en obehaglig känsla hon trots allt inte vill vara utan.  Samtidigt lever Sam två liv: På vintern i den frusna skogen tillsammans med de andra vargarna och hela tiden medveten om den orädda flickan som han obönhörligt dras till. Och under några få dyrbara sommarmånader som människa  innan vintern och kylan tvingar honom att förvandlas igen.   En dag träffar Grace en pojke med gula ögon och som tar andan ur henne. Det bara måste vara hennes varg. Men vintern är nära och Sam för en ojämn kamp för att förbli människa annars riskerar han att förlora inte bara sig själv utan även Grace för alltid.  Frost är en otroligt sensuell och fängslande berättelse om omöjlig kärlek och kommer att älskas av alla som älskar Twilight-serien.
 
Läs mer om boken HÄR där du även kan få ett smakprov på boken gratis.
 
Jag läste ut boken igår och ska åka till stan imårrn för att köpa fortsättning som heter Feber.
Från 1-10 får den lätt en 10!
Jag älskade boken!
Den är spännande,romantisk,sorlig,rolig och asa bra!
Jag rekomenderar den för alla från 11 år.
 
 
Böckerna är Ponto Pocket:
 
Om Ponto Pocket

 

Mer än en bok

Att köpa en pocketbok ger så mycket mer än bara en läsupplevelse och mycket beror på pocketens geniala enkelhet – du kan ta den med dig överallt, den är lätt att hålla i och enkel att ta fram var du än befinner dig eftersom den praktiskt taget ryms i din ficka. Dessutom gör det billiga priset att du kan hantera den som du vill utan att få dåligt samvete.
Det är den här sköna, otvungna känslan kring pocketboken vi vill lyfta fram. Därför samlar vi hela Forma Books pocketutgivning under ett nytt varumärke – Ponto Pocket!

I Ponto Pocket kommer det bästa av vår skönlitteratur att presenteras, både för vuxna och ungdomar och även intressanta må bra- och faktaböcker.


Miljöcertifiering

Som första förlag i Sverige miljöcertifierar vi alla våra pocketböcker enligt FSC-standard.


 


Vill du börja blogga här?

 

Change language

Ska ni se TVD i svensk eller amerikansk takt?
 Svensk
 Amerikansk
 Båda

Presentation


Hej och välkomna till vår blogg vi heter Sandra och Johanna, vi är inte aktiva längre men svarar på kommentarer och frågor. Kolla gärna bland våra inlägg eller hitta en aktiv blogg bland våra affiliates! Kram!

Kommande Avsitt

Se alla avsnitt med svensk text på www.swefilmer.com
Avsnitten kommer vanligtvis på fredagskvällar eller lördagar upp på swefilmer.

Nyheter!

 
 
  Hidden

   

Fråga oss

71 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Förra året

Top Affiliates

 

Affiliates/Länkbyten

Nedräkningar



Skapa flashcards