VampyrSystrarna

Alla inlägg under januari 2012

Av Sandra och Johanna - 16 januari 2012 18:33

 

Titanic

drama, äventyr, romantik

  • Speltid:

    Ingen Uppgift

  • Regissör:

    James Cameron

  • Skådespelare:

    Leonardo Dicaprio, Kate Winslet, Billy Zane, Kathy Bates

  • Åldersgräns:

    Ej definierad


Titanic kommer i 3D den 6 April alltså 8 dagar innan den sjönk.

Och den 14 april är det 100 år sen Titanic sjönk!

 

Av Sandra och Johanna - 16 januari 2012 15:54

Hej det var ett tag sen men nu är jag tillbaka kan man säga:=


hoppas ni inte missade TVD det var as grymmt men har ni missat det så kolla på det på tve 6play.se.

Och jag läser en jätte bra bok som heter blodröd väg den hanndlar om Saba och hennes tvilling Lhug och deras lilla syster Emmi som bor i Silversjö med sin pappa för deras mamma dog när Emmi skulle födas för hon födes två månader för tidigt så deras mamma förblöde. Efter att deras mamma hade dött bled det torka i Silversjö och deras pappa jör regn danser för att det ska börja regna men han lyckas inte. Men en dag kommer det ett stort damm måln när det är framme ser Saba och Lhug att det är några ryttare som dödar deras pappa och tar Lhug. Sen moste Saba rädda honom men hon stöter på några hinnder på vägen tex. att hon och Emmi blir bortrövade av slavhandlare och sen har jag inte kommit så mycket längre me´n jag vet att hon kommer att rädda Lhug och att allt kommer bli bra men den är sorlig så den borde ni läsa! För att den äger!!!!!!!!!!!!:=



        

Av Sandra och Johanna - 15 januari 2012 17:52

Angie Vazquez kommer från Mexicali, och är bara 10 år gammal. Tillsammans med sina bröder la Angie ut ett klipp på youtube med sin egen version av Adeles stora hit ”Rolling in the Deep”. De spelade in musikvideon i pappans skivstudio.


Just nu har Youtubeklippet blivit sett 29 676 066, men antalet views växer med minuten!¨



För att komma till låten på youtube klicka HÄR

Han är ganska sööööt! 

 


Av Sandra och Johanna - 15 januari 2012 17:28

       

Av Sandra och Johanna - 15 januari 2012 17:19

Kristen-Stewart-Balenciaga-01

 

Kristen Stewart har skrivit på som ansiktet för Balenciaga's nya parfym

Balenciaga kommer snart ha sin egen plats i Twilight. Märket har skrivit på med Kristen Stewart som ansikte för den nyaste Balenciaga-doften för kvinnor. Stewart är mest känd för sin roll som Bella Swan i den storsäljande filmsagan, och kommer representera en kommande doft som förväntas släppas i höst.

"Balenciaga har alltid stått ut för mig," berättar Stewart för WWD under torsdagen. "Även när jag bara började överväga mode och ärligt talat ofta inte visste vilket märke jag hade på mig så kände jag alltid igen och älskade Balenciaga. Det känns som om varvet blir slutet att vara involverad i något som talade till mig då och som självklart fortsätter att excitera mig nu. Märket är bara coolt. Det är så det är. Jag känner mig dragen till det. Det provocerar på ett flertal nivåer. Det är inte skrämda eller konstlade. Det träffar alltid en väldigt cool balans. Alltid väldigt oförnekligt."

Balenciagas creative director Nicolas Ghesquière kallade Stewart musan för den nya doften. "Kristen förkroppsligar det moderna i den nya Belanciaga-parfymen med sin unika känslighet och intelligens," sa Ghesquière. "Från hennes tidiga framträdande i Panic Room till hennes independent-film Welcome to the Rileys, så har jag alltid känt av hennes progressiva karaktär. Jag bjöd in henne till ett projekt med Bruce Weber 2006. Sedan dess har jag alltid önskat att gå samarbeta ytterligare med henne, för jag vet att hon delar den genomgripliga andan i Balenciaga."

Isabelle Guichot, värkställande direktör för Balenciaga, la till: "Kristen är det perfekta valet eftersom hon ger uttryck för Nicolas Ghesquières unika version av det andra kapitlet i vår parfymhistoria."

Charlotte Gainsbourg stannar som ansiktet utåt för Balenciaga Paris, som var märkets första doft, vilket lanserades 2010.

"Kristen stod ut som ett uppenbart val för vår nya parfym," sa Catherine Walsh, förste VD på American fragnances for Coty Prestige, en uppdelningen av Coty Inc. "Hon har en unik stilkänsla, ganska orginell och chic i sättet hon blandar mode. Hennes eleganta modernhet och medförra rebellsida matchar andan i Balenciaga perfekt."

Stewart sa att hon tar lite tid för att slappna av efter ett hektiskt 2011. "Min horisont är klar just nu (förutom för det här!) när det gäller nya projekt, vilket känns otroligt," sa hon. "Jag har avslutat tre filmer jag inte kan vänta på att få se komma ut det här året, On the Road, Snow White and the Huntsman och Breaking Dawn 2."

 

Av Sandra och Johanna - 15 januari 2012 17:07

Ni har säkert redan härt om det som hände med Costa concordia men jag tänkte ändå skriva det.

Fartyget gick natten mot den 14 januari 2012 på grund vid ön Giglio utanför Toscana med totalt 4 234 personer ombord. Fartygets kapten Francesco Schettino greps senare på dagen och riskeras att åtalas för dråp och för att han lämnade fartyget innan alla var evakuerade.

Hittils har man hittat 5 döda.

Det sägas vara 1000 italienare 500 tyskar 150 fransmän och 5 svenskar ombord och alla 5 från sverige är levande.

   

Av Sandra och Johanna - 13 januari 2012 14:54

Bilder på min skola.


Jag går på i högstadiet på Bruksskolan i Hälleforsnäs.

Jag går i 2 olika skolhus.

Celsinge

   

Vinkelhuset

 

Av Sandra och Johanna - 13 januari 2012 14:49


Första delen av den fjärde filmen i den framgångsrika "Twilight"-sagan.

Bella och Edward, plus alla som de älskar, måste handskas med en rad konsekvenser av deras kärlek, fantastiska bröllop, romantiska smekmånad och den tumultartade födelsen av deras barn - vilket innebär en oförutsedd och chockerande utveckling för Jacob.

Boxen innehåller:
-  Feature film and commentary with director Bill Condon
-  Edward and Bella's wedding video
-  Jacob's destiny
-  Jump to Edward and Jacob
-  The documentary "Destination Forks: The Ultimate Twilight"
-  Footage from the Stockholm Fan event with Robert Pattinson and Ashley Greene
-  6 postcards
-  1 poster
-  1 hair comb


Boxen finns att köpa på www.cdon.se för 399 kr.

För att komma till produkten klicka HÄR


 

 
 

 
 
 
 

Vill du börja blogga här?

 

Change language

Ska ni se TVD i svensk eller amerikansk takt?
 Svensk
 Amerikansk
 Båda

Presentation


Hej och välkomna till vår blogg vi heter Sandra och Johanna, vi är inte aktiva längre men svarar på kommentarer och frågor. Kolla gärna bland våra inlägg eller hitta en aktiv blogg bland våra affiliates! Kram!

Kommande Avsitt

Se alla avsnitt med svensk text på www.swefilmer.com
Avsnitten kommer vanligtvis på fredagskvällar eller lördagar upp på swefilmer.

Nyheter!

 
 
  Hidden

   

Fråga oss

71 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Förra året

Top Affiliates

 

Affiliates/Länkbyten

Nedräkningar



Ovido - Quiz & Flashcards