När Metro ringer Johanna Svensson, 18, och avslöjar att hon vunnit ”Twilight”-tävlingen – som Metro anordnar tillsammans med Karamellkungen – där hon och en kompis får flyga till Los Angeles och gå på röda mattan-premiären av ”Breaking dawn – part 1” tillsammans med ”Twilight”-stjärnorna skriker hon högt av glädje.
– Skojar du med mig? Jag kan inte andas. Jag är så himla glad, det här är det bästa som hänt mig, säger Johanna Svensson.

För att hon och hennes kompis ska se så glamourösa ut som möjligt på röda mattan ingår en styling av Metros moderedaktör Petra Tungården värd 10 000 kronor i priset.
– Men gud. Jag började precis tänka på vad jag skulle ha på mig, säger Johanna Svensson.

Hon deltog också i Metros förra ”Twilight”-tävling där priset var att få träffa Robert Pattinson och Ashley Greene när de besökte Stockholm. Den tävlingen vann hon inte men Johanna kom över vip-biljetter till ­fan eventet på Hovet.
– Jag köade hela dagen men när de kom ut på scenen var det värt det. Jag fick en autograf av Robert Pattinson och tog en bild med honom. Jag bara skakade när han kom och tänkte att jag inte fick gråta. Han var så trevlig, rolig och snygg och verkar så jordnära, säger hon.

Hon har varit ett inbitet ”Twilight”-fan i fyra år och är delägare i Sveriges största Robert Pattinson-blogg. Varje dag ägnar hon minst två timmar åt att leta information om idolen till bloggen. Men paparazzibilder på stjärnan kommer hon aldrig att publicera.
– Nej, jag tycker att paparazzi är hemskt. Vi respekterar hans privatliv.

Resan till Los Angeles blir Johannas första USA-besök och hennes förhoppningar inför resan är stora.
– Jag tror att det kommer att bli helt underbart. Jag har inte tänkt på vad jag ska säga till dem ännu men jag får väl berätta hur mycket jag beundrar dem.

UTDRAG UR JOHANNAS MOTIVERING

Delar av motiveringen som gav Johanna vinsten:

Att få träffa sin största idol är inte något alla får uppleva. Att ni på Metro ger oss en sådan chans är nästan omöjligt att förstå. Jag har varit ett Robert-fan enda sedan Harry Potter-tiderna.  Han verkar vara en sådan otroligt bra människa.  Han är alltid sig själv, och har alltid ett leende på läpparna även fast han blir ­attackerad av skrikande tonårstjejer. Jag är också delägare i Sveriges största blogg om honom, www.robertpattinson.se och det skulle vara underbart att få dela med mig av en sådan här upplevelse till alla våra läsare.

Att få chansen att åka till L.A och gå på premiären av min favoritserie skulle vara en dröm. Att få träffa mina förebilder och kanske säga hur mycket de har gjort för mig, skulle också vara en dröm. En sån här chans skulle jag verkligen komma ihåg och uppskatta livet ut.