Kristen fotograferas av italienska Vogue  - 2 (Michelangelo Di Battista för italienska Vogue)

Rollen som Bella Swan har gjort henne till en av världens största stjärnor, men "Twilight"-stjärnan Kristen Stewart låter inte framgången stiga henne åt huvudet. I en exklusiv intervju med italienska Vogue öppnar hon upp sig om kändisskapet, mode och framtiden.

Och ganska snart står det klart att den 21-åriga skådespelerskan tar avstånd från uppståndelsen kring kändisskapet och Hollywoodglamouren och gör allt för att behålla båda fötterna på jorden.

— Det viktigaste att komma ihåg är att skådespeleriet är som vilket annat yrke som helst, berättar Kristen för Vogue-redaktören Barbara Zorcoli.

— Det ger dig chansen att ständigt utveckla och återuppfinna dig själv och att få uppleva nya känslor och uttrycka dig själv. Men det gör dig verkligen inte speciell eller bättre än någon annan, fortsätter stjärnan.

Men Kristen vet att hon är privilegierad som får jobba med det hon gör och att många andra drömmer om att ha hennes liv.

Stjärnan berättar att ”hon har allt hon kan önska och det började med ett jobb hon älskar av hela sitt hjärta”.

Just nu är Kristen aktuell i den fjärde och näst sista ”Twilight”-filmen ”Breaking Dawn del 1”. När succéprojektet, som inneburit mycket jobb för alla skådespelare, snart går mot sitt slut så visar det sig att Kristen mest ser fram emot att få lite ledigt och spendera tid med sin familj.

— Jag har rest världen runt för att jobba, utan att ens inse var jag var. Nu ska jag ta det här tillfället i akt att åka hem till min familj och njuta av lite ledig tid. Det är den bästa semestern jag kan tänka mig, säger stjärnan i den öppenhjärtiga intervjun.

Kristen avslöjar att hon är naturligt smal och inte behöver jobba hårt för att behålla sin slanka figur. "Vi ser ut så här allihopa i min familj så jag behöver inte träna eller banta. Jag får all motion jag behöver under inspelningarna."

Kristen säger sig ha "allt hon önskar".

Kristen älskar mode, men hon avslöjar att hon alltid kommer att vara en pojkflicka. "När jag ska åka iväg så slänger jag ner en massa snygga kläder i resväskan, för jag tror alltid att jag kommer att ta på mig dem. Men även om jag bär runt på snygga klänningar och festkläder så slutar det alltid med linne, jeans och sneakers", säger Kristen i intervjun.

Kristen och hennes kända motspelare Robert Pattinson har varit ett par i flera år, men det var först i år som Kristen lämnade något slags erkännande om förhållandet. I en intervju sa hon "min pojkvän är engelsk".

Kristen om sin livsfilosofi: "Jag saknar aldrig entusiasm. Om det är något som ska göras så säger jag till mig själv: Kom igen, vad väntar vi på? Nu kör vi!, för jag är otålig och vill alltid sätta igång direkt. Den egenskapen gör att jag alltid har energi och jag älskar att hoppa på nya projekt".

"Jag är inte en sådan som förbereder mig mansiskt i flera månader inför en roll. När jag är på plats på inspelningen så gör jag det jag ska, men dag för dag. Om jag måste improvisera så gör jag det och om jag behöver lära mig alla repliker utantill innan så gör jag det. Jag lever för nuet", avslöjar Kristen för Vogue.

"Jobbet har gett mig möjlighet att resa över hela världen, men ofta inser jag inte ens var jag är. Nu måste jag ladda batterierna", säger Kristen efter de enormt framgångsrika "Twilight"-filmerna.

Efter semestern är det oklart vad Kristen ska göra, men en sak är säker, hon står inte utan erbjudanden.

— Jag får massor av erbjudanden, ofta väldigt intressanta. Men allvarligt… Jag vet inte vad jag ska be om… Jag har inte ens en särskild roll som jag drömmer om, eller en drömregissör som jag skulle göra allt för att få jobba med. Jag låter bara saker och ting hända, avslöjar den unga stjärnan.

Och snart är stjärnan aktuell i en annan film, där hon bokstavligen fick jobba häcken av sig. Under inspelningarna av kommande "Snow White and the Huntsman", där Kristen spelar huvudrollen, avslöjar stjärnan att hon fick "springa, hoppa, fäktas med svärd, rida höst och massa andra grejer".

För att se hela artikeln och alla bilder, besök italienska Vogues hemsida.

Källa